08-10 вересня
2020, КИЇВ, МВЦ
Замовити стенд Замовити квиток
Замовити стенд Замовити квиток
08-10 вересня
2020, КИЇВ, МВЦ

Аналітика та структура імпорту/експорту молочної продукції (за інформацією Національної асоціації молочників України «Укрмолпром»)

Імпорт молокопродуктів стрімко росте, впевнено витісняючи вітчизняну продукцію з полиць магазинів. Як наслідок, Україна перетворюється з експортера молочної продукції на нетто-імпортера не тільки сирів, а й продукції з незбираного молока.

Цьогоріч Україна імпортувала 14,9 тис. тонн сирів, що на 61% більше, ніж торік. Натомість експорт сирів знизився на 15%, до 5,14 тис. тонн. Тобто надійшло на ринок України втричі більше сирів, ніж було експортовано. Загалом ринок споживання твердих сирів і сирних продуктів у державі складає 127 тис. тонн. Як бачимо, фактично 18−20% нашого ринку споживання буде займати імпортний продукт. Ситуація з сирами складається так, що Україна повинна захищати свій ринок, шляхом введення квот на імпорт сирів та інших продуктів. У торговельній мережі з’явилося багато польського продукту, а білоруси активно шукають ринки для збуту своєї продукції, поступово завойовуючи український. Ситуація, яка склалася, вимагає пошуку дієвих шляхів захисту внутрішнього ринку.

За даними 2018 року, Рада з питань експорту продовольства (UFEB) назвала лідерів з експорту молочних продуктів у 2018 році. Україна входила до ТОП-10 експортерів молочних продуктів.

Так, вершкове масло в 2018 р. найбільше експортувала компанія «Доменік». Її частка в загальному вітчизняному експорті становила 10,9%. На другому місці — «Славія» з часткою 8,4% і на третьому «Рошен» — 8,2%.

Сирів у минулому році найбільше продала за кордон компанія «Комо» — 23,7%. На другому місці з суттєвим відривом за обсягами експортованих сирів — компанія «Лакталіс» (14,8%). Третя — «Шостка», з часткою 12,6%.

Згущене молоко і вершки на зовнішні ринки найбільше постачала компанія «Рошен» — 22,20%. За нею з великим відривом йшли «Ічнянський молочно-консервний комбінат» (14,40%) і «Білоцерківська агропромислова група» (7,60%).

Майже половину кефіру та йогуртів за кордон відвантажувала компанія «Лакталіс-Україна» — 42%. Зі значним відривом на другому місці опинилася «Фуд девелопмент» — 14,1%. На третьому місці «Клуб сиру» — 11,4%.

У поточному році експорт більшості молочних продуктів неможливий, він мотивований лише на суху сироватку, сухе знежирене молоко, морозиво. Світові ціни несприятливі для експорту масла і сиру.

У цілому на зовнішній ринок за 3 квартали поточного року експортовано молочної продукції на суму 223,1 млн $, що на 11% менше, ніж торік; імпортовано на суму 93,5 млн $, що на 44% більше, ніж торік. Торгове сальдо залишається поки що позитивним і складає 129,6 млн $.

З початку року знизився експорт всіх основних експортоорієнтованих продуктів: масла — на 35%, сирів – 15%, казеїну – 24%, молочної сироватки – 17%. Зріс експорт сухого молока на 6%, молока і вершків незгущених – на 24%, кисломолочної продукції – на 13%, морозива на 2%. Що стосується імпорту, то обсяги поставок зросли по всіх товарних позиціях, крім сухого молока – знизився на 5,9%.

ВСІ НОВИНИ