Шановні відвідувачі та учасники!
Загальновідомо, що агропродовольча галузь є найбільш значущим сектором, від якого залежить розвиток економіки України, що головним чином обумовлене зростанням обсягів експорту. У 2018 році агропродовольча продукція становила 40 % від загального обсягу українського експорту. Україна увійшла до п’ятірки найбільших постачальників агропродовольчої продукції до країн Євросоюзу. За підсумками 2018 року, експорт агропродовольчої продукції з України до країн Євросоюзу збільшився на 8,7 % порівняно з 2017 роком. А отже, Україна вже є важливим гравцем світового агробізнесу і демонструє стійку тенденцію до зростання обсягів експорту.
Україна є провідним світовим експортером соняшникової олії та макухи (№ 1 у світі), ячменю, пшениці, кукурудзи, рапсу, сої, м’яса птиці, меду та волоських горіхів, переважно у вигляді сировини та непереробленої продукції. Овочі, фрукти, ягоди та гриби також мають високий експортний потенціал, особливо у вигляді переробленої та консервованої продукції. Актуальна задача полягає у збільшенні доданої вартості такої продукції шляхом застосування новітніх технологій обробки, пакування та зберігання, а також більш широкого впровадження європейських практик сталого сільського господарства та систем управління безпечністю харчових продуктів. Багато українських підприємств харчової промисловості дотримуються європейських і світових стандартів безпечності харчових продуктів: HACCP, BRC, IFS і GlobalGAP. Найбільшим торговельним партнером України є Євросоюз.
Вирішальне значення для маркетингової та збутової стратегії країни має її професійний брендинг. Влітку 2018 року був затверджений новий рекламний бренд Ukraine NOW UA, який сьогодні використовується для популяризації України у світі як надійного та перспективного партнера. На мою думку, якраз настав слушний момент для підвищення статусу України серед гравців світового агропродовольчого ринку.
Нідерланди — невелика країна з високою густотою населення, що становить близько 410 осіб на 1 км2 (в Україні близько 73 осіб на 1 км2). Проте Нідерланди є другим найбільшим у світі експортером агропродовольчої продукції в грошовому вираженні, поступаючись тільки Сполученим Штатам Америки, площа яких у 270 разів більша. Це очевидний результат неперервних інновацій у виробничому циклі створення доданої вартості. Нідерланди посідають шосте місце серед найбільш інноваційних країн світу і друге місце серед найбільш інноваційних країн Європи, маючи найвищий рівень приватних інвестицій у НДДКР агропродовольчого сектору. Ми готові поділитися нашими розробками, знаннями та досвідом.
Ось чому компанії Голландського павільйону беруть участь у Міжнародній виставці INPRODMASH & UPAKOVKA 2019. Вони є учасницями «FoodTechLink Україна» — державно-приватного партнерства між Нідерландами та Україною в сфері інноваційного технологічного, пакувального та холодильного обладнання для харчової промисловості. Завдяки такій конструктивній співпраці голландські компанії готові колективно підтримати українську харчову промисловість у професійному сенсі. Кожна з них має власну спеціалізацію та неабиякий досвід у сфері експорту. Вони переконані, що, об’єднавши зусилля під голландським стягом, зможуть досягти набагато кращих результатів.
Хочу висловити особливу подяку колективу компанії АККО Інтернешнл за те, що він, виявивши командний дух і наснагу, організував цей міжнародний захід для зустрічі вітчизняних та іноземних фахівців харчової та пакувальної промисловості з різних країн світу.