У своєму блозі на порталі НВ Бізнес Генеральний директор Metro Cash & Carry Україна Тіно Цайске розповідає, як українські товари можуть потрапити на полиці європейських магазинів.
П’ять років тому Україна зробила свій вибір на користь Європейського союзу, підписавши угоду про зону вільної торгівлі. Це дало українським виробникам можливість більше товарів постачати на ринки європейських країн. Потрапити на полиці магазинів цілком реально, хоча це і непростий процес.
Щоб залучити нових клієнтів у країнах ЄС — їх потрібно дивувати, постійно оновлювати асортимент і пропонувати ексклюзивну продукцію за невисокими цінами. Цим часто користуються українські виробники, які випускають товар хорошої якості і готові продавати його дешевше, ніж колеги в країнах Європи.
На полицях магазинів у Чехії, Німеччині або Франції вже зараз можна знайти відомі українські продукти. Ми теж зацікавлені у співпраці з українськими компаніями. Багато експертів знають, що представники нашого відділу закупівель постійно займаються пошуком нових постачальників. Часто — за межами ЄС. Якщо виробник відповідає всім нашим вимогам, то його продукція потрапляє на полиці не лише українських магазинів, а й до оптових центрів Європи. Кожна країна самостійно вибирає асортимент продукції, яку представляє в своїх магазинах, враховуючи свої особливості. Але робота навіть з половиною наших оптових центрів, а це близько 750 магазинів у 28 країнах Європи, може виявитися вигідною.
У яких продуктів найвищі шанси потрапити на полиці європейських магазинів? Асортимент досить широкий. Насамперед — сільськогосподарська продукція, серед якої мед, горіхи, борошно і соняшникова олія. Перелік цієї продукції найближчими роками розширюватиметься, оскільки в цьому зацікавлені не тільки самі виробники, а й роздріб.